Bedrijven willen reputatie onder controle houden

Porter Novelli is wereldwijd een van de leidende PR-agentschappen, actief in alle belangrijke markten. Vertrekkend van een totaalbenadering ontwikkelt Porter Novelli samen met de klant strategisch communicatieadvies. Het doel is altijd een waardevolle communicatie met alle relevante partijen, met een duidelijke meerwaarde voor de klant.

Luc Missine (Porter Novelli): “Wil je als bedrijf podcasten, loggen, virtueel aanwezig zijn op Second Life of een discussieforum opstarten, dan kan je daarvoor bij ons terecht.”Porter Novelli is in 1972 opgericht in Washington D.C. en maakt deel uit van de Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC), een leidinggevende reclame-, marketing- en communicatiegroep. In België telt Porter Novelli zo’n 60 medewerkers. “Bedrijven die op Porter Novelli een beroep doen, willen van ons leren hoe ze hun reputatie onder controle kunnen houden. Dat is dus niet veranderd,” constateert Luc Missinne, CEO van Porter Novelli. Wat wel snel verandert, is de mediahorizon. “Eigenlijk is die evolutie heel goed nieuws voor de communicatie. De communicatiemiddelen hebben nog nooit zoveel potentieel geboden. Maar als bedrijf moet je wel goed voorbereid zijn. Daarvoor heb je experts nodig.”

“De communicatiemiddelen hebben nog nooit zoveel potentieel geboden. Maar als bedrijf moet je wel goed voorbereid zijn. Daarvoor heb je experts nodig.”

Anticiperen

Precies omdat de mensen van Porter Novelli er zelf dagelijks inhoudelijk, praktisch en graag mee bezig zijn, zitten zij mee in de flow van de nieuwe en snel evoluerende media. “Wij volgen niet alleen, wij anticiperen ook,” aldus Luc Missinne. “Wil je als bedrijf podcasten, bloggen, virtueel aanwezig zijn op Second Life of een discussieforum opstarten, dan kan je daarvoor bij ons terecht. Wij hebben daar ervaring mee en maken de bedrijven daarin graag wegwijs.” Er is zoveel te weten over ontelbaar verschillende onderwerpen, dat niemand nog alles kan vatten. “Een bedrijf moet dus vooral datgene doen waar het goed in is: de ‘core business’. En verder is het zaak om de juiste partners te kiezen,” sluit Luc Missinne uitnodigend af.