Duizenden vips volgen de Ronde van Vlaanderen “Bedrijven blijven investeren in topevenementen, ondanks crisis”

ronde-van-vlaanderen

“Vooral formules op en rond Muur van Geraardsbergen blijken populair”

De hoogmis van het Vlaamse wielerjaar komt er weer met rasse schreden aan. Straks begeestert het verloop en de ambiance van de Ronde van Vlaanderen opnieuw honderdduizenden Vlamingen en buitenlanders. Ieder jaar opnieuw lijken er meer toeschouwers langs de weg te staan. Ook tal van bedrijven stappen wat graag mee in het hectische Rondecircus. “Dit jaar hebben we iets meer moeite moeten doen om vooral de exclusieve vipformules te verkopen, maar uiteindelijk zal het op 4 april weer volle bak zijn,” weet Nicolas Denys van Flanders Classics.

Het Vlaamse wielervoorjaar zit in een nieuw kleedje. Nadat mediagroep Corelio de wedstrijden eind 2008 overdroeg aan De Vijver (de groep van Wouter Vandenhaute), maakte de nieuwe eige­naar meteen werk van enkele belangrijke verschui­vingen. De Vijver was altijd al de stuwende kracht achter het bekende productiehuis Woestijnvis, maar gooit zich onder de naam ‘Flanders Classics’ nu ook voluit op de wielermarkt.

“Flanders Classics is de verzamelnaam van zes interessante Vlaamse voorjaarsklassiekers,” verdui­delijkt Nicolas Denys, zoon van de Oost-Vlaamse gouverneur André Denys. “Dat zijn de Omloop Het Nieuwsblad, Dwars door Vlaanderen, Gent-Wevelgem, de Ronde van Vlaanderen, de Scheldeprijs in Schoten en de Brabantse Pijl. Om de wedstrijden beter op elkaar af te stemmen en een logische volgorde in de kalender te krijgen, verhuisden enkele wedstrijden van datum. Zo staat Gent-Wevelgem nu geprogrammeerd op de zondag voor de Ronde van Vlaanderen en zal de Scheldeprijs plaatsvinden op de woensdag tussen de Ronde en Parijs-Roubaix. De Brabantse Pijl ver­huist dan weer naar de woensdag voor de Amstel Gold Race, omdat het parcours ook beter bij het profiel van die wedstrijd aansluit.”